In de wolken met Qbus Cloud
“Het was eigenlijk mijn man die domotica wilde” zegt Lies. “Hij zit in de IT-sector en vond het gek om tijdens een volledige renovatie opnieuw klassieke elektriciteit te leggen. Hij zei dat we de mogelijkheid moesten hebben om onze elektrische systemen in de toekomst aan te passen aan nieuwe technologieën of nieuwe verplichtingen zoals slimme meters. Ik lag daar eigenlijk niet van wakker maar vond het wel leuk om te weten dat we door onze domotica nog aanpassingen konden doen aan de functie van de schakelaars. Het is namelijk door echt in een nieuw huis te wonen en te leven dat je weet waar je een Alles Uit-knop wil, op welke schakelaar je de zonneschermen wil sturen, waar we de lichten wilden dimmen en waar niet. De eerste maanden in onze nieuwe woning hebben we heel wat van die zaken aangepast via de Qbus software.”
Door Qbus zelf in huis te hebben en te gebruiken begon Lies al snel de toegevoegde waarde in te zien. “Zowel Koen als ikzelf werken soms laat, waardoor het gebeurde dat destijds een babysit de kinderen ophaalde aan school. Om het voor de babysit makkelijk te maken hebben wij een “Kinderen Thuis”-sfeer gemaakt: door via een schakelaar of op het touch screen die sfeer te activeren, werd de verwarming van de leefruimte en de kinderkamers ingeschakeld, en ging ook de verlichting aan in de keuken. Wanneer de kinderen in bed lagen, duwde de babysit op de “Kinderen Slapen”-sfeer. Dan wist ze dat het licht in de nachthal nog 30 minuten bleef branden, en dat de verwarming en verlichting in de salon aangezet werden. Supermakkelijk allemaal.”
Door de lancering van de Qbus Cloud is Lies helemaal verkocht. “Die Cloud is de max” vertelt ze. “Koen heeft voor mij een apart groepje aangemaakt waarop alle zaken die ik wil bedienen duidelijk en simpel weergegeven worden. Ik moet de grafiek van het energieverbruik niet zien, ik wil ook niet weten indien de pomp van de verwarming draait. Ik wil wel de verwarming van de badkamer aanzetten als ik na een lange dag naar huis rijd, en ik wil ook kunnen zien dat het stopcontact van het strijkijzer echt wel uitstaat; ik ben daar eigenlijk niet altijd zeker van” lacht Lies.
“Wat ik fantastisch vind is de SMS die ik krijg als de kinderen thuiskomen." Lies
"En wat ik fantastisch vind is de SMS die ik krijg als de kinderen thuiskomen. Ze moeten me niet meer bellen als ze thuiskomen – dat vergaten ze toch steeds. Zodra ze het alarm afzetten en het licht aanzetten krijg ik een SMS die zegt “Kinderen zijn thuis”. Ik zou mijn Qbus niet meer kunnen missen.”
Neem vrijblijvend contact op met een installateur. Zij maken graag tijd om samen uw project te bekijken! Hulp nodig? Bezoek onze support pagina voor een antwoord op uw vraag.
Vul je e-mailadres in en ontvang updates over de nieuwste oplossingen ...
© Qbus Building Intelligence